Upał w Rotrii – 451 stopni Fahrenheita

Dzisiejszego wieczoru patriarcha Pius IV ekskomunikował mnie z Kościoła Rotryjskiego, a także pozbawił urzędu biskupiego (na szczęście stan jest niezbywalny). Razem ze mną wykluczony został Giordano Alberto Belmonte – mój współbrat z Zakonu Dominikańskiego. Oczywiście przy tej okazji obydwaj otrzymaliśmy dożywotniego bana na forum rotryjskim. 

Spodziewałem się tego, jednak myślałem, że będzie inaczej. Wystosowałem dzisiaj list do Patriarchy, w którym wyciągnąłem do niego rękę, chciałem się dogadać. Bardzo ucieszyła mnie perspektywa Soboru, ale jednak nie będzie mi dane w nim uczestniczyć.. A szkoda, bo uważam, że głos ruchu reformacyjnego mógłby wnieść wiele dobrego.

Co będzie dalej? Jeszcze nie wiem… Jest nas na razie dwóch, ale wiem, że będzie więcej. Jestem o tym święcie przekonany. Będziemy działać, aby chrześcijaństwo, nawet w tej zabawie, było godnie reprezentowane i promowane. Jak nie w Rotrii, to gdzie indziej. Będziemy działać i zmieniać mikroświat

+ Tommaso Domenico Mancini

niegdysiejszy obywatel Rotrii i biskup

4 uwagi do wpisu “Upał w Rotrii – 451 stopni Fahrenheita

  1. Nie będę wypowiadał się w kwestii ekskomuniki, gdyż nie czuję się kompetentny. Jeżeli jednak nałożenie bana miało rzeczywiście miejsce, to bynajmniej nie jest to recepta na kryzys.

    Polubienie

  2. Szkoda, Pius IV nie prowadzi, w mojej prywatnej ocenie, zbyt dobrej polityki. Współczuję Bratu i mam nadzieję, że kiedyś skończy się ta niezbyt miła sytuacja w Rotrii.

    Polubienie

Skomentuj

